Chilean Black Metal Fan Kills Priest, Attempts Suicide

Rick
Metálico(a) Supremo(a)
Registado: segunda ago 04, 2003 10:30 pm

Chilean Black Metal Fan Kills Priest, Attempts Suicide

Mensagempor Rick » quarta ago 11, 2004 11:23 pm

http://www.roadrun.com/blabbermouth.net ... emID=25588

Chilean Black Metal Fan Kills Priest, Attempts Suicide: Nation In Shock - Aug. 9, 2004

A Chilean black metal fan killed an Italian Catholic priest two weeks ago, slitting his throat just after the priest had finished giving Mass at Santiago's Metropolitan Cathedral (photo#1, photo#2).

Horrified churchgoers heard Father Faustino Gazziero (photo#1, photo#2, photo#3) scream as he was attacked, but most did not actually see the killing as the priest had already walked away from the altar (pictures of spot where Father Gazziero was murdered: photo#1, photo#2).

"I only saw when people took the knife away from the [attacker], but I clearly heard the Father's cries," a man who identified himself as Raul told the Santiago daily La Tercera.

Authorities identified the assailant as Rodrigo Orias Gallardo, 25. Orias (photo#1, photo#2, posing in Chile with MARDUK) smeared his face with the victim's blood and then stabbed himself several times in the chest and neck with the same knife (photo of similar knife/dagger), several witnesses said.

Orias, who admitted that he made the 1,900-km journey to Santiago from his parents' hometown of Coyaique with the intention of murdering a priest, was rushed to a hospital and underwent surgery (photo#1, photo#2). He was under arrest.

He was reportedly not under the effect of drugs or alcohol at the time of the July 24 attack.

Police have recovered inverted crosses, goats' horns and a number of heavy metal albums from Orias' rented apartment in Santiago.

Chile is a devoutly Roman Catholic country and the killing is seen as a direct attack on the Church.

The Chilean media is said to be in shock over the incident and has focused on finding a connection between the killing of Father Gazziero and Orias' devotion to black metal bands like DARK FUNERAL and MARDUK. Several recent TV programs have featured discussions about sects, Satan and Satanic metal, generating the kind of media frenzy unseen in Chile since the Church banned IRON MAIDEN from performing in Santiago almost a decade ago due to the band's "demonic" overtones.

Orias, who had a pentagram branded on the left side of his chest (covering his heart) and several other Satanic symbols tattooed on his body (photo of one of Orias' tattoos), reportedly asked DARK FUNERAL singer Emperor Magus Caligula during the Swedish black metal band's visit to Santiago last year to burn an inverted cross on Rodrigo's arm with a cigar, a "mark" which he later planned to make into a tattoo.

Over the course of the last few days, several churches in Chile have been vandalized and others have received anonymous letters and phone calls threatening to kill more priests during the coming weeks.

Father Bernardino Zanella, the vicar responsible for the Servites in Santiago, told the Missionary Service News Agency that "the phenomenon of Satanism in Chile, as in other countries of the world, is growing strongly. Numerous groups are active in the country, especially in the cities, although in recent years their presence has also spread to minor urban centers."

To date, these groups "had limited themselves to desecrate and commit acts of vandalism in sacred places and cemeteries, but it never happened that they attacked persons," the Servite added, according to Zenit.org.

Father Gazziero, 69, was a native of Lozzo Atestino, Italy. He went to Chile in 1960, immediately after his priestly ordination. He used to live in his alleged killer's hometown, Coyhaique, but this does not appear to be related to the incident and is considered to be merely coincidental. Gazziero moved from Coyhaique to Santiago in the late 1970s.

For years he had been dedicated to education. He was president of the St. Teresa Foundation, which administers numerous schools in the country. He coordinated four schools of the Servants of Mary in Santiago.

View Spanish-language reports on the murder of Father Faustino Gazziero:

Lun.com
LaSegunda.com
QuePasa.cl

Legião
Metálico(a) Supremo(a)
Registado: segunda mai 03, 2004 11:50 am

Mensagempor Legião » quinta ago 12, 2004 11:36 am

Um gajo não saber destinguir a realidade da ficção é fodido!
Eu acredito que isto é gente revoltada, sem principios nem prespectivas, que se refugiam no metal e levam tudo á letra, tipo jeovás do metal!

ThunderDrum
Metálico(a) Supremo(a)
Registado: quinta jul 15, 2004 12:53 pm
Contacto:

Mensagempor ThunderDrum » quinta ago 12, 2004 1:06 pm

Agora mais um motivo p culpar o Black Metal (e o Metal em geral) de certas atitudes de pessoas c mentes "reduzidas" e sem "cabeça".
Fds, uma das minhas bandas favoritas é MM e eu nao ando a matar padres ou criancinhas ou cenas assim... :twisted:

Lembra-me o caso do Tó Jó, onde até já diziam q MM era Black... :evil:

As pessoas devem ser responsabilizadas pelos seus actos...n deitem as culpas p a musica q ouvem, os filmes q vêem ou a comida q comem...
:twisted:
Imagem

Ego Liberare [RIP]

Mensagempor Ego Liberare [RIP] » quinta ago 12, 2004 8:03 pm

mais um maluquinho... ai ai o mundo anda cheio deles... :roll:

Khold
Metálico(a) Compulsivo(a)
Registado: segunda out 13, 2003 10:21 pm
Contacto:

Mensagempor Khold » quinta ago 12, 2004 9:08 pm

É menos um padre a chatear....
"O estado é aquela grande ficção em que toda a gente tenta viver à custa de toda a gente.” ~ Frédéric Bastiat

http://www.myspace.com/insaniae

otnemeM
Ultra-Metálico(a)
Registado: terça mai 18, 2004 2:02 pm
Contacto:

Mensagempor otnemeM » sexta ago 13, 2004 2:26 am

ThunderDrum Escreveu:Lembra-me o caso do Tó Jó, onde até já diziam q MM era Black... :evil:

Quem souber mais pormenores dobre o caso "Tó Jó" vai-te saber dizer que não teve *rigorosamente nada a ver* com satanismo e muito menos com musica ;)

Svandis [RIP]

Mensagempor Svandis [RIP] » sexta ago 13, 2004 8:32 am

Quem souber mais pormenores dobre o caso "Tó Jó" vai-te saber dizer que não teve *rigorosamente nada a ver* com satanismo e muito menos com musica ;)[/quote]

Precisamente, o caso TóJó era só dinheiro dinheiro e mais dinheiro. Eu até tenho pena dele, pra ser sincera. Fez-me lembrar um outro caso q se passou já há uma porrada de anos no Brasil... cabeças muito fu.....

Quetzalcoatl
Metálico(a) Supremo(a)
Registado: sexta mai 16, 2003 1:36 pm

Mensagempor Quetzalcoatl » sexta ago 13, 2004 9:21 am

Dinheiro? Nao tem nada a haver... nao falem do que nao sabem

Phobos [RIP]

Mensagempor Phobos [RIP] » sexta ago 13, 2004 7:22 pm

"Let them praise thy great and terrible name; for it is holy."

StormCrow [RIP]

Mensagempor StormCrow [RIP] » quinta set 02, 2004 1:40 pm

Realmente é lixado quando não se consegue distinguir realidade e fantasia.
Se um padre quer vender a alma e viver toda a sua existencia como um escravo de um deus falso o problema é dele, não tehno pena do padre uma vez que é menos um que anda por ai a espalhar mentiras mas mesmo assim o homem que o matou teve uma atitude estupida, lixou a vida sem razão nenhuma.
A minha opinião é a mesma de sempre, ignorem-nos mas deixem-os em paz.

Svandis [RIP]

Mensagempor Svandis [RIP] » sexta set 03, 2004 7:59 am

Tolteca, n estou a falar do q não sei...
StormCrow, saiste-me cá um fundamentalista...

Abracadaver [RIP]

Mensagempor Abracadaver [RIP] » sexta set 03, 2004 10:04 am

Quanto ao To Jó, envolvendo dinheiro ou não, a verdade é que vai ficar 25 anos dentro de quatro paredes, e pelo que sei, não está muito contente com isso.

Quanto aos padres, não lhes dou valor algum no entanto não vejo necessidade na sua "exterminação". Aliás, se forem missionários, são pessoas que respeito ao máximo, porque cumprem realmente aquilo que os outros dizem acreditar.
É sempre muito bonito dizer que o mundo está mal e o catano, mas ir para um país de "terceiro mundo", sacrificando a própria vida para ajudar outros, é um dos actos mais nobres que um ser humano poderá fazer.

Quanto ao nosso jovem chileno. Vai preso, tem direito a 10 minutos em meia dúzia de jornais e é esquecido no tempo.

[necrose]
Metálico(a)
Registado: domingo ago 15, 2004 12:49 pm

Mensagempor [necrose] » sexta set 03, 2004 11:41 am

O caso Tó Jó como ja foi dito não tem nada a ver com satanismos ou música mas pode estar indirectamente relacionada com dinheiro (penso eu). O Tó Jó era um bom rapaz...pena ter-se deixado infuenciar por certas pessoas... :?
In Metal And Us We Trust \m/

Voltar para “Arquivo”

Quem está ligado:

Utilizadores neste fórum: Nenhum utilizador registado e 17 visitantes