Drone

Phobos [RIP]

Re: Drone

Mensagempor Phobos [RIP] » quinta abr 03, 2008 10:02 am

Não considero nem genial, nem merda. Não me aquece nem me arrefece. Há música experimental com mais conteúdo em termos de composição (minimalismo não se encaixa, mas o Drone não é minimalismo) já para não falar que eu ligo ao que a música me transmite. E não me diz nada, seja numa vertente ou na outra. Mas lá está. Tony Carreira também é o que sei que é e há milhares que o veneram e idolatram. Depois disso, já nada me surpreende. Mais uma vez, gostos são gostos. Agora, não me ponham Drone como o expoente máximo da criação. Porque isso é um absurdo e acaba por ser insultoso para os grandes compositores de todos os tempos.


Colocar o que quer que seja na topo da criação é sempre um absurdo. Seja Drone ou Mozart.

A música embora seja meramente matemática é algo que se traduz nas pessoas de outras formas. No caso do Drone este estilo serve propósitos que nenhum compositor clássico pode servir, não é comparável. Não é por estudares música que os vai tornar comparáveis.

Vê as coisas assim. Um avião e um carro são ambos transportes mas servem propósitos distintos. Mesmo que compares um F22 com um Opel Corsa de 1982, sendo óbvio que o F22 é provavelmente o expoente máximo da tecnologia actual, o Opel Corsa pode ser emocionalmente muito mais gratificante. Porque por exemplo, com ele posso embrenhar-me dentro de um bosque enquanto que com o F22 e toda a sua tecnologia, a única coisa que me posso limitar a fazer é sobrevoar o bosque e ver umas copas de arvore. Por isso, não acho que seja assim tão insultuoso alguém ter no Drone o seu estilo de som preferido. Eu, pelo menos, detesto andar de avião.
Última edição por Phobos [RIP] em quinta abr 03, 2008 10:58 am, editado 1 vez no total.


IgnotoDeo [RIP 2009/06/27]

Re: Drone

Mensagempor IgnotoDeo [RIP 2009/06/27] » quinta abr 03, 2008 11:00 am

Phobos Escreveu:
Colocar o que quer que seja na topo da criação é sempre um absurdo. Seja Drone ou Mozart.

A música embora seja meramente matemática é algo que se traduz nas pessoas de outras formas. No caso do Drone este estilo serve propósitos que nenhum compositor clássico pode servir, não é comparável. Não é por estudares música que os vai tornar comparáveis.

Vê as coisas assim. Um avião e um carro são ambos transportes mas servem propósitos distintos. Mesmo que compares um F22 com um Opel Corsa de 1982, sendo óbvio que o F22 é provavelmente o expoente máximo da tecnologia actual, o Opel Corsa pode ser emocionalmente muito mais gratificante. Porque por exemplo, com ele posso embrenhar-me dentro de um bosque enquanto que com o F22 e toda a sua tecnologia, a única coisa que me posso limitar a fazer é sobrevoar o bosque e ver umas copas de arvore. Por isso, não acho que seja assim tão insultuoso alguém ter no Drone o seu estilo de som preferido. E, pelo menos, detesto andar de avião.



Não me referia simplesmente a compositores da Música Erudita. Se querem algo experimental façam incursões pelo Jazz, por exemplo. E o que eu referi também abrange essa tua analogia dos transportes. Drone não mexe comigo. Nem emocionalmente nem intelectualmente. Podia não gostar e considerar que me dava um "nó cerebral" e aí teria algum impacto, de facto. Pah, o doom irrita-me por ser tão ararstado, por exemplo. Dou-lhe mérito por isso. Não gosto, mas causa-me impacto.
E daí que ache ridículo que se exacerbe tanto um "estilo" como este. É somente isso.

Phobos [RIP]

Re: Drone

Mensagempor Phobos [RIP] » quinta abr 03, 2008 11:14 am

Drone;

1. to make a dull, continued, low, monotonous sound; hum; buzz.

-

Acho que nem se deve olhar para isto enquanto música. É algo de mântrico. Como se me metessem a ouvir o barulho do metro a ecoar nos tuneis (som que eu adoro).

Não há "arte" alguma nisso e no entanto faz-me viajar.

Ermo [RIP]

Re: Drone

Mensagempor Ermo [RIP] » quinta abr 03, 2008 11:21 am

Even though it was not a composition made completely of long, sustained tones, the way my Trio for Strings was (nothing ever before the Trio was made that way), what was significant about it was to be able to listen to the tamboura, which is a long, sustained chord. I think that this kind of sense of time has to do with getting away from the earthly sense of direction which goes from birth to death, in other words, like developmental form, and has to do with static form and moving up into, by up I mean like vertically, as in Vertical Hearing, moving, then, up through the sound of a chord or the sound of a tamboura or the sound of an interval that's sustained, using this to create a drone state of mind as I described. By using this to create a drone state of mind, it provides a means toward achieving a state of meditation or an altered state of consciousness that can allow you to be more directly in touch with universal structure and a higher sense of order. And that once one achieves this kind of state of consciousness, in order to maintain it, one is not trying to get back down to the earthly level and get back involved with directional, climactic form, developmental form, one wants to stay in this more static state. The drone constants are very supportive and allow you to use them as positioning points of reference, to remain aloft, so to speak, in this special state of consciousness and awareness.

La Monte Young & Marian Zazeela: an interview by Ian Nagoski

The other sound that really had a big influence on me was the sound of step-down transformers on telephone poles in an electrical yard. I would ask my mother, "What is the wind?" I was very curious, and I would talk about the wind at ages as early as 2 or 3 years old. Looking out the window and seeing it move the alfalfa that was growing outside the cabin, my mother would try to explain to me what the wind was. But while she was talking, I was also listening to the sound of these telephone poles, and it was just a continuous steady hum. This continuous steady hum is the ancestral origin of my work with sixty-cycles, which is the frequency that the electrical companies provide the power to us in the United States: 60 cycles per second. Everywhere we go, we hear this 60 cycle drone and, or, other frequency components that are related to this drone. Eventually I began to tune all of my music that I do in the U.S. with electronics to this 60 cycle per second drone, because even in today's year, 2001-2002, and even with the best equipment, there is still some residual hum. (60 cycles per second.) If you create music that is in tune with this hum, then there can never be an interference with the music that you are creating. It's the idea that it is the strongest drone in our vicinity.

For example, when I sing outdoors, I listen to the resonance of the canyon or the ocean, or whatever is the natural resonance of the woods... Let's say I'm walking through the woods. I sit and listen to the resonant frequency. It's easy to hear it because the birds sing at this frequency. They tune in to the resonance of the woods. You hear different birdcalls reflecting this resonance, although the calls are different. What is a resonance? A resonance is that frequency which, if you assume that you have two parallel walls, a resonant frequency is that frequency which starts on one wall, hits the other wall, and gets back to wall number 1 just in time to reinforce the very next positive pulse of the frequency. This is resonance of the simplest type. These occur in many different kinds of situations including outdoors, in canyons and in caves, tunnels, and in the woods. So, in that kind of situation, one might choose this natural resonance that is taking place, and perform with that. In the case of electronics, the 60 cycles is really the strongest frequency that we have to deal with.

It's like looking for universal constants. Eventually we're all looking for these special frequencies to which everything else is related, frequencies that have then a harmonic structure, which in turn is related to the structure of the universe. In Indian classical thought there is the idea that the universe was created with sound. In fact, it is said that when Vishnu decided to create the cosmos, he first cut himself in half and made out of one half of himself Brahma. Brahma created the world as we know it through sound. There is a famous Sanskrit line "Nada Brahma"- "Sound is God". Out of the center of himself, Vishnu created Shiva. Brahma had the soul function of creating the cosmos. Shiva destroys the cosmos and recreates it again, and again on through time. When we speak of Nada-Sound, there are two types of sound: Anahata Nada and Ahata Nada. Ahata Nada is sound as we know it in a medium: a "struck sound". They call it a struck sound, but it really means more like a bowed sound; it means the sound of my voice talking, it means the sound of my voice singing. Anahata Nada is theoretically the sound of the ethers vibrating. It is this vibration that can be a model for the sound that we actually hear and experience. Anahata Nada is the sound of universal structure. Why was it interesting for me to listen to these long sustained sounds of telephone poles, and why did I eventually introduce long sustained sounds into music?


An Interview with La Monte Young and Marian Zazeela

Avatar do Utilizador
diabox
Ultra-Metálico(a)
Mensagens: 8208
Registado: quinta abr 06, 2006 10:02 am
Localização: Mafra

Re: Drone

Mensagempor diabox » quinta abr 03, 2008 11:40 am

Phobos Escreveu:Acho que nem se deve olhar para isto enquanto música. É algo de mântrico. Como se me metessem a ouvir o barulho do metro a ecoar nos tuneis (som que eu adoro).

Não há "arte" alguma nisso e no entanto faz-me viajar.


exactamente :D
"where would we be without black sabbath?" justin E.W. MAD FER IT! dowhatthouwiltshallbethewholeofthelaw

http://www.myspace.com/paranoyadesign http://www.paranoyadesign.deviantart.com

repressão política... só para alguns...

Ermo [RIP]

Re: Drone

Mensagempor Ermo [RIP] » sexta abr 04, 2008 3:27 pm

Mas a ideia que eu tenho é que quando se começar a gostar mesmo, a curtir mesmo, drone, é porque já se está bastante frito da cabeça.


Imagem

Avatar do Utilizador
Brilhando
Ultra-Metálico(a)
Mensagens: 2657
Registado: sábado jan 17, 2004 2:42 am
Localização: Porco

Re: Drone

Mensagempor Brilhando » terça abr 08, 2008 5:43 pm

De http://www.myspace.com/asvaband :
Tuesday, April 08, 2008
Asva news... it is good!

Asva is getting right busy gearing up for the upcoming EU/UK tour... running from July 4 through July 21 we’ve been confirmed for appearances at the Supersonic Festival in Birmingham, UK and the Dour Festival in Belgium. As shows get added I’ll be sure to post them.
In preparation for the tour Asva will be going into the studio April 23-27 and recording the new track ’Termagant’ which will be the debut of our newest member Edgy59, our buddy from the days of Burning Witch. Bootsykronos wrote the track as a vehicle to launch Edgy; less atmosphere (dont worry, still plenty) more bombastic riffage... its going to slay! Dos Fatales will be releasing this as a tour only exclusive on vinyl with art work by Michael Hoffman of Hoffman-LaChance Gallery in St. Louis Mo. Fucking right on!


Coolness.
Setze jutges d'un jutjat mengen fetge d'un penjat; si el penjat es despengés es menjaria els setze fetges dels setze jutges que l'han jutjat.

Ermo [RIP]

Re: Drone

Mensagempor Ermo [RIP] » terça abr 15, 2008 11:37 pm

The Goslings
Entre o Noise e o Drone, milhões de fagulhas electrodrónicas a esquartejar sinapses nervosas.
Imagem

Banho Acido [RIP 2009/03/07]

Re: Drone

Mensagempor Banho Acido [RIP 2009/03/07] » segunda dez 08, 2008 1:46 pm

Imagem

More ambient and spaced than its predecessor, The Resonance Association Volume Two continues on the path of experimentation, this time bringing a far more diverse range of instruments such as acoustic drums, theremin, Buddha machine and analogue modelling synthesiser.


Os Resonance Association são um duo que, pelo que ouvi, lançaram recentemente um albúm mais virado para o space rock, mas no seu reportório apresentam algumas ep's mais viradas para as construções ambientais e drone. Este The Resonance Association Volume Two é recomendado, devo dizer até que o ouvi enquanto via o 2001 Odisseia no Espaço e acabou por ser uma boa alternativa à banda sonora original.

Banho Acido [RIP 2009/03/07]

Re: Drone

Mensagempor Banho Acido [RIP 2009/03/07] » quarta dez 10, 2008 11:52 pm

A propósito da sua recente visita:

Nadja - Radiance of Shadows

Envoltos em ressonância, que se transforma e se dispersa num plano cinza e vazio, onde as leis da gravitação universal não têm efeito (ver ou rever Philosophiae Naturalis Principia Mathematica). São canhões apontados para a cúpula celestial, que disparam ecos que se misturam com a matéria negra cósmica.
«Quanto mais nos elevamos, menores parecemos aos olhos daqueles que não sabem voar», bem talvez não sejamos privilegiados, somente não temos os pés bem assentes na terra.
Imagem

Avatar do Utilizador
diabox
Ultra-Metálico(a)
Mensagens: 8208
Registado: quinta abr 06, 2006 10:02 am
Localização: Mafra

Re: Drone

Mensagempor diabox » quarta dez 10, 2008 11:57 pm

entao a gravaçao que fiz deles em bragança, ainda eleva mais o toque drone eheh
"where would we be without black sabbath?" justin E.W. MAD FER IT! dowhatthouwiltshallbethewholeofthelaw

http://www.myspace.com/paranoyadesign http://www.paranoyadesign.deviantart.com

repressão política... só para alguns...

Banho Acido [RIP 2009/03/07]

Re: Drone

Mensagempor Banho Acido [RIP 2009/03/07] » quinta dez 11, 2008 12:17 am

Já inseri uma citação de Nietzsche para a cena parecer pretensiosa, não precisavas de ter vindo. :metal:

Avatar do Utilizador
diabox
Ultra-Metálico(a)
Mensagens: 8208
Registado: quinta abr 06, 2006 10:02 am
Localização: Mafra

Re: Drone

Mensagempor diabox » quinta dez 11, 2008 12:20 am

sempre disponivel para atrapalhar pseudos :metal:
"where would we be without black sabbath?" justin E.W. MAD FER IT! dowhatthouwiltshallbethewholeofthelaw

http://www.myspace.com/paranoyadesign http://www.paranoyadesign.deviantart.com

repressão política... só para alguns...

Banho Acido [RIP 2009/03/07]

Re: Drone

Mensagempor Banho Acido [RIP 2009/03/07] » quinta dez 11, 2008 12:23 am

:( :cry:


Voltar para “Arquivo 2012 a 2013”

Quem está ligado:

Utilizadores neste fórum: Nenhum utilizador registado e 3 visitantes