Corpus Christii - "Luciferian Frequencies" (2011) (Album do mês na LOUD #126)

N.H.
Ultra-Metálico(a)
Registado: domingo set 05, 2004 3:40 pm
Contacto:

Re: Corpus Christii - "Luciferian Frequencies" (2011)

Mensagempor N.H. » segunda ago 22, 2011 8:01 pm

Galactus Escreveu:Já deves saber que a Loud! deu 9.2 em 10 e foi álbum do mês

Curioso, estou fora do pais, nao ando a par das coisas por ai. (damn keyboard).
satansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatan

N.H.
Ultra-Metálico(a)
Contacto:

Re: Corpus Christii - "Luciferian Frequencies" (2011)

Mensagempor N.H. » quarta ago 24, 2011 9:35 pm

"Luciferian Frequencies" de CORPUS CHRISTII, foi considerado album do mês na edição 126# de Setembro 2011 na revista portuguesa LOUD.
É com muito gosto que recebemos tais noticias, não era algo que esperavamos.
Um muito obrigado à LOUD, o seu crew e especialmente aos nossos seguidores e irmãos.
Que a Mão do Mestre esteja presente no vosso coração e alma.
satansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatansatan

N.H.
Ultra-Metálico(a)
Contacto:

Re: Corpus Christii - "Luciferian Frequencies" (2011) (Album do mês na LOUD #126)

Mensagempor N.H. » segunda ago 29, 2011 10:11 pm

Uma nova review que gostei de ler.
( http://biodagar.com/2011/07/release-rev ... t-records/ )

This album is a grower, let’s get that clear from the beginning. Prior to sitting down to tap this out, I have listened to the album a total of probably five or six times. I still don’t feel qualified to write it; because it’s growing on me more and more with every listen.

I am glad, though, that I got this promo in the depths of one of the coldest, wettest winters I’ve had here in Adelaide. It’s absolutely perfect for gritty, talented, tight black metal.

Which is exactly what this is.

Starting fairly slowly, Luciferian Frequencies gradually turns up the intensity track by track, peaking on the penultimate: Paths of Human Puzzles. The final track, In the Rivers of Red, is an anguished exploration of minor chord progressions typical of speedy black metal, but slowed down. It bears down on you, marching you out of the release.

Written so as to build you up for its sneaking crescendo, Luciferian Frequencies is a riff-heavy, dominating, polished performance. I mentioned earlier that it is gritty, and so it is. But it is not because it’s noisy or difficult to listen to, or poorly produced; it’s because Nocturnus’s vocals are perfectly placed to create this feel.

As essentially a one man act (yes you read that right!) you will be fooled into believing that this album has been pieced together by a much larger configuration of musicians. On Luciferian Frequencies Nocturnus Horrendus provided vocals, guitar, bass and some percussion; with Menthor on drums and other percussion as well.

Throughout the album, I found myself, perversely, getting excited by it. (Not in a rude way, calm down!) This album reminds me of all of the unrecognised underground black metal acts I’ve ever seen live.

If you’re at all a fan of black metal – especially if you consider yourself trve or kvlt – stop fucking about and go get this release. Do yourself a favour.

Count Raven
Ultra-Metálico(a)
Registado: domingo abr 06, 2008 11:42 am
Contacto:

Re: Corpus Christii - "Luciferian Frequencies" (2011) (Album do mês na LOUD #126)

Mensagempor Count Raven » quinta set 01, 2011 10:51 am

Sinceramente, não estava à espera de um trabalho desta envergadura, e não o considero um grower de forma alguma, tanto que ouvir um álbum de black mais crú à primeira e assimilar é coisa rara nos dias que correm. Tendo em conta os trabalhos passados, este é o meu preferido, muito mais elaborado e técnico ao pentelhómetro para o estilo, sem nunca perder o grim, cvlt, troo ou wtv que lhe queiram chamar. Até ver, é o meu número 2 de 2011.
When all else fails, "tás a amealhar pontos de metaleiro" will get you through the day.

abyssum
Ultra-Metálico(a)
Registado: sexta out 28, 2011 6:52 pm

Mensagempor abyssum » quinta nov 03, 2011 7:32 pm

O melhor albúm de CC e o melhor de BM mais crú feito em Portugal. Acho o albúm até fácil de assimilar, bastou uma audição para ver que era um disco de alta qualidade e superior aos anteriores, eu gostei logo do som e das composições tá diferente e melhor. Não concordo que seja um disco difícil de ouvir, muito pelo contrário, ou então essas pessoas não estão habituadas a este tipo de música. Parabéns ao NH pelo excelente albúm. :metal:

Voltar para “Arquivo 2012 - 2003”

Quem está ligado:

Utilizadores neste fórum: Nenhum utilizador registado e 5 visitantes