R.I.P. Miika Tenkula (sentenced)
- emperium
- Metálico(a) Supremo(a)
- Registado: terça mar 23, 2004 6:15 pm
R.I.P. Miika Tenkula (sentenced)
Miika Tenkula, former lead guitarist and main songwriter of the acclaimed Finnish band SENTENCED, was found dead at his home earlier today (Thursday, February 19). He was 35 years old.
Nalle Österman (GANDALF, LULLACRY, CHAOSBREED) tells BLABBERMOUTH.NET, "It's true, confirmed personally by [former SENTENCED] drummer Vesa Ranta.
"The fact remains that Miika had a serious drinking problem for many years which escalated after SENTENCED was buried. They don't call it King Alcohol for nothing...
"The metal scene in Finland mourns now for one of the most talented metal guitarists to ever emerge from [the country]."
The official cause of Miika's death has not yet been released.
Fonte: Blabbermouth
RIP
Nalle Österman (GANDALF, LULLACRY, CHAOSBREED) tells BLABBERMOUTH.NET, "It's true, confirmed personally by [former SENTENCED] drummer Vesa Ranta.
"The fact remains that Miika had a serious drinking problem for many years which escalated after SENTENCED was buried. They don't call it King Alcohol for nothing...
"The metal scene in Finland mourns now for one of the most talented metal guitarists to ever emerge from [the country]."
The official cause of Miika's death has not yet been released.
Fonte: Blabbermouth
RIP
- warrior of wisdom
- Metálico(a) Supremo(a)
- Registado: sexta jul 20, 2007 5:56 pm
Re: Morreu ontem o Miika Tenkula (sentenced)
Mais um que parte cedo demais!!!!!!!!!!!!

This is a local shop for local people.
- HuoR
- Metálico(a) Compulsivo(a)
- Registado: sábado mai 12, 2007 9:46 pm
Estou em estado de choque. Porra, ainda tinha esperanças de um reunião no futuro, assim, fica o legado, fdx
Porra isto agora andam todos a morrer é? 

- misanthropy666
- Metálico(a) Supremo(a)
- Registado: quarta mai 02, 2007 11:08 am
- Shadegrown
- Metálico(a)
- Registado: sábado nov 18, 2006 12:51 pm

@Huor: eu compreendo-te, mas nunca iria haver reunião, a única coisa que eu esperava era saber se o Miika tinha alguma banda para se poder acompanhar, mas não...

Together we die alone...
- HuoR
- Metálico(a) Compulsivo(a)
- Registado: sábado mai 12, 2007 9:46 pm
Shadegrown Escreveu::cry:Farewell my friend, you'll be missed. RIP.
@Huor: eu compreendo-te, mas nunca iria haver reunião, a única coisa que eu esperava era saber se o Miika tinha alguma banda para se poder acompanhar, mas não...
Com uns cremes e umas pomadas acredita que haveria reunião, nem que fosse pelos fãs. Aliás, o Ville Laihiala tinha confessado numa entrevista qualquer que num futuro talvez houvesse alguns concertos de reunião, mas ainda era cedo demais.
Lower the flags
A good man has passed
He has reached the last of frontiers
Lower the flags
Down to half-mast
For again the world has taken a turn for the worse

A good man has passed
He has reached the last of frontiers
Lower the flags
Down to half-mast
For again the world has taken a turn for the worse

- RevaTre
- Metálico(a) Supremo(a)
- Registado: segunda mai 31, 2004 11:07 am
Um grande músico e a "alma" da composição daquela que se veio a tornar a minha banda preferida há uns bons anos atrás. Os problemas de saúde e o "desaparecimento" do mapa, ao contrário dos outros ex-integrantes de Sentenced, se calhar já prenunciava que algo de mal viria.
Penso que esse boato da reunião nunca passou disso mesmo e ainda bem. Não me lembro de nenhuma banda que tenha sabido pôr fim a si mesma de forma tão digna como Sentenced.
Penso que esse boato da reunião nunca passou disso mesmo e ainda bem. Não me lembro de nenhuma banda que tenha sabido pôr fim a si mesma de forma tão digna como Sentenced.
"Of all those who are born, most are so fortunate as to be sentenced to death"
Quem está ligado:
Utilizadores neste fórum: Google [Bot] e 4 visitantes